сряда, 1 февруари 2012 г.

Рик Харисън за тайните на успешната заложна къща

Рик Харисън е собственик на заложна къща в Лас Вегас и звезда от риалити шоуто на History Channel – „Pawn Stars”, превеждан у нас като „Спецове в заложната къща”. Самия той споделя, че откакто е бил млад е имал невероятната способност, да продава различни неща, дори и такива, за които е смятал, че няма как да бъдат продадени. В днешно време тези му способности са спомогнали той да е една от най-големите телевизионни звезди в САЩ. Заедно с баща си Ричард Харисън, синът си Кори и семейния приятел Остин Ръсел – Chumlee, дават на милионна зрителска аудитория възможността да надникне зад кулисите на работата в заложни къщи в притежавания от тях семеен бизнес -  Gold & Silver Pawn Shop.

Дебюта на реалитито Pawn Stars е през 2009г. и в момента е предаването с най-висок рейтинг по History Channel, и едно от най гледаните по кабелните телевизии със средно около 5 000 000 зрители седмично. Също така съвсем скоро Рик Харисън издаде и своята книга - ''License to Pawn: Deals, Steals and My Life at the Gold and Silver'', която поне можем да си помечтаем да се издаде на български. :)

Един от най-често задаваните въпроси на Рик е за това каква е тайната на успеха му? Почти винаги той отговаря със следните съвети за успешен бизнес на една заложна къща:

Бъдете различни и уникални! Като собственик на малък бизнес с голяма конкуренция, всяка заложна къща трябва да реши с какво да бъде различна. Докато предлагахме стандартните за всички неща в заложната къща, ния бяхме едни от многото, едва когато започнахме да приемаме в залог вещи, които другите не приемаха станахме различни и увеличихме клиентите си.

Научете се да преговаряте. Никога не вкарвайте сантимент в оценката на дадена вещ, без значение колко ви харесва субективно. Преговорите относно определянето на цената на залога не трябва да бъде емоционален процес и никога не трябва служителят първи да назовава цената, за да не даде заложната къща по-висока цена отколкото реално клиентът търси.

Предлагайте нещо, което никой друг не прави! Рик споделя опита си как през 90-те години търси гуми за своето ATV и не може да намери. Когато накрая открива производител купува 20000 и ги разпродава бързо и без проблеми. Така че следващият път, когато търсите нещо, но не можете да го откриете, си спомнете, че това е пазар, който чака да бъде разработен.

Индивидуалното отношение към всеки клиент в заложната къща. Всеки който работи за мен трябва да вижда в клиента личността, а не портфейла. Да си мил и учтив с клиентите отнема минута, но носи огромни ползи за бизнеса. Не съдете и по външния вид за банковата сметка. Практиката показва, че подобни прибързани оценки за клиентите на заложни къщи много по-често отколкото ни се иска са грешни.